tisdag

.28.

Helt sargad från helgens galna movember-fest på Stungsbadens yachtclub sitter jag i soffan helt slut.
Trodde inte att jag skulle kunna festa till 08 på morgonen i 30-årsåldern, det orkade man knappt vid 20.

Söndagen låg jag raklång i min säng med  både pizzakartonger & godis. Efter en 80timmarsvecka & en karatefylla tar de ca 3 dagar innan man är som vanligt igen. Gymmet får helt enkelt vänta tills imorn & tvätthögen som bara blir högre får vänta tills nästa vecka.
Som tur är så är man långledig i 5 hela dagar, det kommer antagligen bli 3 utgångar & kanske 1 eller möjligen 2 pass på gymmet. Vem behöver gymmet när man dansar på baren hela nätterna.

Förutom konstant baksmälla & bristande sömn har jag nu fastnat i ljudboksträsket. 7 böcker på 10 dagar. Just nu lyssnar jag febrilt på Rövardotter av Jackie Ferm. Väldigt intressant att få den sjukes vinkel på de hela efter mina 7 år som mentalskötare i slutenvården. 

Jag lyssnar till&med på ljudböcker i sömnen. Man hamnar som i en bubbla & slukas upp av alla spännande historier som biografierna handlar om. Har otroligt svårt för skönlitterära böcker, kommer väl nån dag de också. 

Fick precis en inbjudan till galen fest, PÅ EN TISDAG! Till&med ja e chockad! 
Tyvärr tackade jag nej, en extra natt på hospitalet var lovat men imorn, imorn kan de bli både dans på baren &
 tequilashotar till kl 06 på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar