måndag

.42.

Att komma på kl 21.00 efter massa jobb på en söndagkväll att man ska springa till bussen för att köra en kväll på avenyn måste va den sjukaste idén på länge. Men kort & gott sagt, duscha, raka,smörja,sminka,fixa håret & klä på sig på 30 min. Måste va den snabbaste bruden ever. In till Locatelli för förkrök & häng, sen vidare till PL & sista spritluckan. Ingen ville gå hem. Alldeles på tok för kul & jag tog inte en taxi förrän 04.10.
Förstår inte varför vi inte alltid går till luckan? 68 kr för en drink, massa sköna människor man faktiskt känner & musiken har mer variation än en påse med lösgodis. 
Nu va de ju sista för i år & jag lovar att besöka de mer flitigt nästa år❤️

Tröttare än tröttast igår fick jag äntligen lagat min mobil, 1639:- fattigare dagen innan lön är så där kul. Men det är bara pengar, imorn får vi nya.
Köpa julklappar & hänga med familjen vankas. Ska bli så mysigt när mamma tar hand om mig som jag vore en liten flicka igen. Pussar mig i pannan & kallar mig för mammas lilla persika❤️ det är något magiskt med julen ändå. 

Måndagens visdom:
Det är inte de minsta sexigt att självutnämna sig till geni, tro sig veta att man är bäst på allt, få den andre att känna sig mindre & ointelligent, höja sig själv till skyarna som om personen vore Gud själv. Stopp där. Ödmjukhet någon. Önska er de i julklapp, för de där kommer ni fan inte långt på. Självklart ska man kunna få belysa & visa sina färdigheter & kunskaper. Men inte på bekostnad av andra. 
Sen behöver man inte ta livet på så stort allvar, va gör de om man har fel eller faktiskt kan säga att nej jag ångrar mig till den här åsikten istället.
Lev lite förfan.

3 kommentarer:

  1. Anonym08:49

    Underbara Åsa! Tack för ett fint år på bloggen 2015. Ser fram emot många uppdateringar 2016!

    SvaraRadera
  2. Anonym04:24

    Måste vara Sveriges vackraste (@)(@)!

    SvaraRadera