torsdag

.40.

Det är fredag om 3 timmar. & för första gången på länge känner jag hellre för att gosa under mitt underbara duntäcke än att dransa bland svettiga kroppar på avenyn. Årets trött-topp har nåtts, bara några dagar till innan mörkret vänder & vi räknar ned till sommaren. Onsdagens slappdag i sängen med film efter film medan regnet smattrades emot rutan har gett mig mersmak för att ta de piano. Trodde aldrig de skulle hända, att jag skulle vilja ta de lugnt.

Men imorn vankas de fest med mina kära tågkompisar. Inte ofta man får hänga med dom, att va handbollspelare måste ju va världens sämsta jobb. Den säsongen tar ju aldrig slut. Så har jag tur så kan jag få en galen kväll på avenyn med dom om det är speluppehåll för VM i typ Qatar. 

Ska gå & lägga mig tidigt så jag kan vakna pigg med ny energi. Den här kroppen behöver mer sömn än nånsin just nu. Vet ju att jag helst av allt vill gå ut, innerst inne. Ska bara övertyga hjärnan att jag inte är så trött. Ta en redbull eller 5 så är man på banan igen.
Sov så sött.

2 kommentarer:

  1. Anonym07:56

    Hej Åsa ,tror du skulle bli en grym basketspelare ,du har ju alla förutsättningar, är det därför du tränar ,hur många kilo har du på skivstången?
    /M

    SvaraRadera
  2. Basket?! Du skojar nu va? ;-) tränar för att hålla mig ung såklart ;-) kram

    SvaraRadera