tisdag

.39.

Nyårsafton. En dag som jag älskar såklart , som alla andra roliga speciella dagar.
I år kommer jag & tjejerna att fira in de nya året på ett hotell på avenyn. 

Tror jag satt med 3-4 olika hotellbokningar igår, en för juldagen, en för nyår, en för min 30-dag & en för Bieber i september. Att jag inte snurrade till de helt. 

Visst är de konstigt att de känns tomt på något sett att fira nyår som singel (efter 5 år som icke singel) att man vill dela den dagen med den man tycker om. Då brydde man sig inte alls på de sättet, fanns inte en tanke åt de hållet. Visst är de märkligt. Men det är endast på de stora dagarna man har saknad för någon , de andra dagarna njuter man ut i tåspetsarna av att vara sin egen & får vara fri.

Mitt nyårslöfte är att vara mer eftertänksam & ta vara på de härliga stunderna här i livet. Vi har de bara till låns så man får passa på att andas in varje minut. Jag är jätterädd för döden & vill bli minst 100 år innan jag kan tänka mig att åka till himlen. Något jag verkligen ska börja göra mer är att dansa, låter de knäppt? De senaste har vi dansat så mycket så endorfinkickarna har slått i taket. En medicin mot mörkret som snart vänder till de ljusa igen.

En del kanske ska gå på diet, börja träna eller åka Vasaloppet eller va de nu kan vara. Jag ska dansa så mycket jag orkar & uppleva så mycket jag kan. En dag försvinner allt & va är minnet av de då. Ett tråkigt liv med äcklig kvarg & 3-4 timmars gymmande varje dag. Nej. Lev förfan!

1 kommentar: