onsdag

.33.

När jag blir stor vill jag bli elitsoldat eller kirurg. Idag fick jag äran att få observera en kirurg på operation och jag har nog precis upplevt den lyckligaste dagen i mitt liv! Det är sååå coolt! Kirurgerna, sjuksköterskorna , narkosläkaren , undersköterskorna ja alla är dom coolaste människorna jag har träffat.
Min hjärna går på högvarv & jag är hög på livet. Jag tror man ska få prova på/ observera ett tiotal yrken innan man väljer   utbildning. 
Att jag gillar adrenalin & när de händer saker de vet jag redan. Men att leka gud är inte alla som får göra, hatten av för alla som jobbar inom operation. 

Top tre jag lärde mig idag:
1. Dom har inte blöjor på sig när dom opererar, dom löser av varandra när dom behöver kisspaus, jag har kollat på tok förmycket på Greys anathomy. Fick skämmas lite efter den frågan.
2. Dom som opererar proteser har inte gröna kläder utan några slags blågråglansiga kläder specialgjorda för att hålla borta bakterier, då det är extra infektionskänsligt vid protesoperationer. Dom måste till&med ha tröjan instoppad i byxorna så inte hudavlagringar kommer ut. Supersterilt alltså.
3. Dom lyssnar på skön musik under tiden. ( de gör dom faktiskt på Greys också )  De fick även mig att
 slappna av. 

Så nu ska jag bara åka ner till ett krig & hjälpa människor i nöd, sen har jag nog gjort de jag vill göra på min lista. Ja förutom att gifta mig med Steve Angelo då såklart, men hon den där isabel Adrian är svår att få bort alltså.

1 kommentar:

  1. Japp, världens coolaste yrke! Kan knappt bärga mig tills jag är klar :) Puss o kram!

    SvaraRadera