fredag

.27.

Stod & grejade lite på jobbet, lyssnade på "sex and The mammaliv" av Hanna Widell i bakgrunden. Sista meningarna som Hanna berättar om i ljudboken är om hur Bankis friar till Hanna dagen före julafton. Jag börjar störtgråta. 
Jag gråter aldrig och brukar ibland skoja om att jag är psykopat eller ja har stora psykopatdrag, känslokall & totalt känslolös ibland. Hanna Widell är en person jag verkligen kan säga att jag älskar, älskar trots att jag inte känner henne. Men hon känns så nära ändå, varje fredag i "fredagspodden" , alla gamla avsnitt av Schulmanshow som jag började se om igen för ett tag sen. På instagram, alla gamla tv-program som hon medverkat i & tidigare blogg. Hon är för ung för att vara min mamma men hon känns lika trygg för mig som min egen mamma. Kanske är Hanna Widell & min mamma lika. Till utseendet absolut, dock är mamma 20 år äldre. Men ser man tillbaka 20 år så ser jag flera likheter, sårbarheten, det största hjärtat i hela världen & drivkraften.

Tror inte jag har gråtit på ett år. 

Då den gången på avenyn när jag sprang gråtandes i höstnatten helt förtvivlad över vad jag hade sett mitt framför mina ögon. Något som jag visste skulle hända men inte var beredd på. Somnade gråtandes den natten & dagen efter var jag helt fri, fri från honom. Sen dess har jag inte gråtit. Tills nu. 
Jo jag ljög , den dagen i maj när E föddes & allt såg mycket kritiskt & allvarligt ut. Då grät jag i förtvivlan, frustration & ilska. Den natten bad jag till Gud minst 1000 ggr om att E skulle få va kvar här på jorden. Han är världens finaste & starkaste lilla kille idag & vi älskar varandra , lilla E & jag. 

Jag har redan lyssnat på 4 böcker på 4 dagar. Nu är jag inne på bok nr 5. Camilla Henemarks biografi: "adjö de ljuva livet" på 11 timmar & 39 min. Lite besviken på att hon inte läser in den själv dock. Älskar annorlunda & speciella människor som Camilla Henemark. Så outsägförbar & härlig.

Jag har alltid lyssnat på massor 
podcasts men aldrig reflekterat över att ljudböcker finns. Jag är såld & kan äntligen läsa (lyssna) på alla de böcker jag aldrig har haft tillräckligt med koncentrationsförmåga att läsa.

Känns som min mentala nivå har åldrats med tio-tjugo år denna veckan.
Måste jämna ut det imorn med en karatefylla. Obegränsat med marlboro iceblast under min fläkt, 6-7 redbullvodka till förkrök & sen väl ute stå & dansa & skråla till livebandet som jag vore 18. 
Endast tequila med lime på krogen.

2 kommentarer:

  1. Anonym15:53

    Tjejen! Försök också tänka efter...innan.

    SvaraRadera
  2. Hej :-) va menar du? Utveckla gärna :-) kram

    SvaraRadera