onsdag

.21.

Vi kan kalla den här veckan för jobba-hela-tiden-veckan. Jag bor på jobbet kan man säga. Man hinner knappt vända hemma innan man ska dit igen.
Tur att de är jul & långledigt snart.
På tal om julen, va nere i källarn igår & hämtade upp julsakerna, har äntligen fått tillbaka min julighet efter två års juldepression. Granntanten som mötte mig när jag & fyra kassar julpynt välde ut från hissen, hon gapade färskräckt & brast ut: REDAN ?!?!
Jag älskar julen, sa jag malligt.
Hon såg avundsjuk ut & åkte upp till sin våning. 

Julen & sommaren är typ samma för mig. Man börjar med bara ben & peeptoe-pumps på tok för tidigt & fryser arslet av sig, men bara för att ljuset kommer så ska man promt ha playsuit & ingen jacka.
Jag har som regel att helgen efter halloween får jag börja. Eller ja rättare sagt min förre detta hade de som regel, en ganska bra regel, de får ju inte gå över styr.

Nya rosettband ska inhandlas, lika så glödlampor & ny julgransbelysning.
Mina silvriga julstjärnor hänger så fint i fönstrena & bara känslan av att julen börjar närma sig fick mig att börja julstäda, att sortera i smyckeslådorna & de fyra lådorna med bara skönhetsprodukter & annan skit är rena jävulskapen när man har 6 timmars ledigt på dan var av 2 timmar går till gymmet. Mitt i allt kommer 4 elektriker som ska installera den nya porttelefonen. Dom måste ju undra vilken galen brud som springer runt runt & sorterar, högt låter det med när jag städar & sorterar, glömmer bort att elektrikerna är i lägenheten & börjar sjunga. Men va fan det är ju mitt hem, & jag började tröttna på grannfruns tugg ovanför mig, de ekade i hel trappuppgången. Så nån va ju tvungen att överrösta henne.

Just de ,har fortfarande summerbreze som doft i mina vaxdoftshållare, måste genast byta till juldoften. Får springa förbi Sweet dreams imorn.

Mest av allt längtar jag till julkalendern med Eric Haag , jag älskar Eric Haag ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar