torsdag

.53.

Det är 2016. Tio år sen det var 2006.
År 2006 hade jag precis flyttat hem från Gotland , var ganska glad av att åka där ifrån. Allt blev så otyglat & alldeles för liberalt där. Både med fest, relationer & plugg. Hade jag flyttat dit i dag tio år senare hade allt sett annorlunda ut. Va alldeles för ung & formbar för att leva i de klimatet som rådde där.

Kom hem till mitt flickrum igen, helt sliten & nermagrad av allt festande & icke existerande mat. 
Jag skulle fylla 20 & jag hade verkligen hela livet framför mig. 
Jag festade hela nätterna , sov hela dagarna. Spritluckan på söndagarna var obligatorisk, förr va de ju egentligen bara till för krogfolk & inte lika utblandat av kreti&pleti som det är idag.

Sökte till Big brother, skämskudden på. Kom ihåg hur vi satt 10 tjejer på rad & blev intervjuade av Johan Pråmell. Kommer ihåg hur mitt hjärta bankade så hårt när han frågade mig: bigbrother då? Varför vill vi se just dig inne i huset? Jag svarade självsäkert & lite nonchalant: festa, jag är grym på att festa, jag berättade att jag kommit med gårdagens kläder & direkt från efterfesten.  Hade sovit hos en kompis, bara bättrat på make-upen& tagit första bästa spårvagn till Mornington hotell ( nuvarande bellora ). Johan log.
Ville egentligen bara kräkas av gårdagens fylla & galenskaper. Kanal 5 ringde sen men jag blev helt förstelnad & kände att de va inget för mig. Skulle jag låsa in mig själv i ett hus i 90 dagar & låta hela svenska folket se mig naken, bajsa, skämma ut mig på fyllan? Nej tack. Integriteten inom mig sa nej. Tur va väl de. Bara en av oss i gruppen gick in i huset & va nog en av dom mest hatade genom tiderna.
Tror alla inne i de lilla rummet på hotell Mornington ville strypa henne med bara händerna , kanske just därför hon passade bra på tv. 

Hade nyårsfest på mitt favvouteställe 05/06, de blev så lyckat så dom erbjöd mig att fortsätta som festfixare. De var drömmen när man var 19 år & man fick gratis sprit i betalning. Festa gratis, hurra!
Jag tröttnade ganska fort. 
Här står jag, på den tiden parklane hade en dansplatå mitt i baren.
Detta va alltså innan operationer & fillers som kom till 2 år senare. Så här står jag all natural 19 år & naiv.
Kortet är taget av M som jag hade en crush på om jag inte minns fel. Den tiden jag va singel & ganska mycket olyckligt kär. Hade inget flow med kärleken alls. Tror jag va vilsen & inte hade lärt känna mig själv alls. 1,5 år senare trodde jag att ja hade hittat the perfect guy, haha så fel jag hade. To be continued...

1 kommentar: