söndag

.8.

Efter att ha sovit en hel söndag, är jag nu redo för att gå upp. Hörde att det va fint väder ute, kunde tyvärr inte uppleva de då mitt trötta arsle inte orkade ta sig ur sängen. När de enda sättet man kan transportera sig på är att krypa så håller man sig inomhus. Blir så fula skrapsår på knäna annars.
Men nu är jag en helt ny människa & så otroligt vuxen & ansvarsfull jag är så har jag tackat nej till fylla nr 3. 
Klappar mig själv på axeln & är stolt att jag inte beställt hemkörning av pizza idag med,jag ska faktiskt gå till affären med benen till&med.

Jag har en ganska viktig fråga till er, hur kommer det sig att när man redan fått de man ville ha, så tröttnar man typ direkt & slänger sig genast ut & söker efter något annat?! 
Tröttsamt i längden men omväxlande dock. 

Igår såg jag en ( Gud va jag dömmer nu ) inte så jättesnygg & lönnfet ( ni vet när man varken är smal eller tjock ), i klädd i nån halvstor gräslig t-shirt & ful kjol, som i den kombinationen såg ut som hej kom & hjälp mig. Ingen bh använde denna tjej ( inget fel med de ) så rattarna flög runt under toppen som två illrar i en torktumlare. Först skrattade jag, ( hemskt jag vet ) men sen tänkte jag att hon måste ju va så jäkla härlig & fri som vågar göra sin grej. Även fast jag & säkert många andra tyckte att hon inte såg klok ut så blev hon ändå häftig i mina ögon. Härligt när man kan dömma först & sedan få lov att ändra sig. Nu kanske ni tycker att jag är rubbad & totalt ytlig som uttalar mig om något så tråkigt som att dömma andras utseende hos någon helt främmande person som jag aldrig sett eller träffat innan. Men jag tänker att det gör väl alla nån gång ibland eller ? 

Sen såg vi sammanlagt 4-5 människor på avenyn igår som hade guldiga cowboyhattar , då skrattade vi ännu mera.
När man inte är så berusad ( som man annars brukar vara lördagsnätter kl 00.30 ) så är man ganska observant & tittar mer ingående på sin omgivning. 
Ganska angenäm upplevelse då jag aldrig brukar kunna se mer än 10 cm framåt pga min höga promillehalt & dåliga syn. Igår hade jag falkögon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar