torsdag

.3.

Tinder, Badoo, Snapchat, KiK, happypancake,  Messenger, instagram direkt. Ja you name it, kärt barn har många namn. 

Att prata, smsa, date'a & träffa människor har aldrig varit så roligt som nu. Ibland kan jag & min kompis A ligga i soffan en kväll & gå igenom ett par 100 killar på tinder, vilket inte alls tar lång tid så jag alltid swipar till vänster. Sjukt dålig på att swipe'a till höger. Med tanke på att det är otroligt svårt att känna attraktion & kemi via bilder, iallafall tycker jag så, vet inte med er andra, så faller säkert många oslipade diamanter bort.

Hur ytligt är de egentligen? Man blir bortvald pga sitt utseende, fast gör vi inte så i verkligheten med? Vi väljer selektivt bort personer som inte matchar ens ideal för framtida partner & far/mor till våra framtida barn.
Men vem vet egentligen va som är fult & snyggt? De jag gillar, gillar inte du osv. Tanken att de finns nån för alla har aldrig varit större.

Ett otroligt populärt beteende bland yngre män typ 20-ish +\-, även nån gång ibland +30, är att skicka bilder på sina genitalier. Jag är helt ok med att om man har en grej tillsammans typ förhållande, kk-relation eller liknande. Men när helt främmande unga killar ( varför yngre de vet jag inte ) skickar bilder på sina underliv blir jag förbryllad. Vad är de dom vill ? Vilket budskap vill dom förmedla ? Tror dom att jag ska bli totalt såld & springa till dem & knacka på dörren helt näck & hoppa på dem? Eller är de nutidens blottare ? Ni vet förr, gamla gubbar som stod med rock & näckade sig framför folk. 
Jag reagerar aldrig med ett argt meddelande eller så utan låter de vara, brukar visa mina tjejkompisar & gapskratta åt de. Ganska underhållande med tanke på va dom skriver & hur mycket utan att få ett endaste svar.


Jag tror vi är väldigt olika när de gäller va vi tänder på. Jag kan tänka mig generellt att killar tänder mycket på bilder av tjejer, nakna,halvnakna ja va de nu är dom gillar. Medans vi tjejer ( tror jag, bli inte sura om jag rationaliserar ) inte alls tänder på en bild med ett jättestort kön på. Jag tänker först: herre Gud!! ( blir generad )Sen tänker jag : vem är detta?? (Känner jag dig?!)  & till sist: aj det hade nog gjort ont ;-) (stora genitalier är verkligen inte alltid positivt , snarare tvärt om)

Jag har läst notiser/inlägg av andra tjejer som blir vansinniga & kränkta av att de får bilder med kön på skickade till sig. Mig rör de inte så mycket, jag skrattar mest, tänker att det är synd om killen i fråga som tror att man kan fånga tjejer på kroken med att visa sina genitalier.
Är kanske inte så lättkränkt, vilket är mycket roligare. Att kunna skratta åt något man får till sig istället för att bli arg tar inte så mycket energi ifrån en.

Paradise Hotel-generationen är betydligt öppnare med sin sexualitet, vilket jag kan beundra, varför skämmas. Men vissa saker tycker jag att man borde lugna sig lite med, tex med att massaskicka kön-bilder till vilt främmande tjejer. En fråga! Finns de tjejer som gör så också? Alltså skickar tjejer också kön-bilder till vilt främmande killar? Kommentera gärna i kommentarsfältet, gärna anonymt om du så vill.


1 kommentar:

  1. Anonym07:21

    Ja jag får bilder av massa tjejer fler ggr iveckan på allt från bröst o rumpa till snippan....

    SvaraRadera