torsdag

.4.

Helgen är 3 timmar bort, om tre timmar slår det över till fredag. Äntligen äntligen!
Dock heländrade planer, vilket just nu gör de samma. De kommer att bli en brutalt rolig natt på avenyn som vi har att vänta oss.

Ni vet den andra partyandningen som är så omskriven, ni vet att den andra partyandningen som är när man festar som man vore 20 när man egentligen är 30. (Eller för all del 40 eller 50)
Den är helt otrolig, den helt underbara andra partyandningen. Hade jag vetat detta när jag var 20 så hade jag gått & längtat tills jag blev 30 varje dag. 

Självförtroendet & självkänslan var då inte direkt stabil. Inte utseendet för den delen heller. Tror jag hade nån revolt i 20-årsåldern, en blandning mellan jag-ser-ut-som-jag-vill/cirkusartist/Ronja Rövardotter var nog mitt mål då.
Om en kille visade intresse blev man helt till sig & upp över öronen. Man släppte allt.
Att bli sedd var den häftigaste känslan att känna & ytligheten hade stor betydelse i livet på ett otroligt banalt sett. Innehållet va inte lika viktigt. Drama var vardagsmat & ibland kändes de som man muckade gräl för att man var rädd för det som skulle kommas skall, den tråkiga vardagen!-
Nu har ju aldrig min vardag varit tråkig, aldrig nånsin. Inte nu & inte för 10-7-4 år sen. 
Är väldigt nostalgisk när det gäller sena gymnasietiden & framåt. Åren då man förberedde sig för att bli vuxen.

Idag när man är vuxen, vilket är helt fantastiskt, kan man göra som man vill.
Man bestämmer själv om jag vill ha chips eller glass till middag, eller kanske båda.
Som vuxen lägger man (oftast) inte lika mycket negativ energi på sitt utseende. Man gör så gott man kan för att framhäva de finaste man har istället för att rata allt som man gjorde när man va 20. Vissa ( läs jag ) hade turen att bli snyggare med åren, lite som den fula ankungen ungefär.
Hade jag vetat de då så kanske man inte hade lagt så mycket negativ energi på att man inte räcker till & inte duger som man är. Utan man va hela tiden ute efter att va bäst, gladast, piggast, snyggast, duktigast & piffigast. Helt omöjligt idag när man tänker efter. & löjligt om inte annat, vem tävlade man emot? Den snyggaste tjejen som fick dom snyggaste killarna eller va då?! 
När man är vuxen lägger man ingen värdering i om man har flyktiga förbindelser eller om man har ett långt & tråkigt förhållande. Eller om man har 0,1 eller 4 barn. 
Man väljer själv.
Att vara vuxen är att inte bry sig så mycket om andra tycker & tänker. De tar bara så jäkla mycket energi & den energin finns inte när man är 30+, den måste man spara till annat.
När man är vuxen väljer man mycket stora val så att man slipper att välja fler & jobbiga val senare i livet. Man blir väldigt bekväm som vuxen, lever man som singel & bor ensam drar man sig väldigt för att flytta ihop med nån, det har sina fördelar att inte behöva anpassa sig efter någon annan. Jag kan röka under fläkten utan att någon gnäller, ja förutom mamma då, hon gnäller alltid nr hon hälsar på, men de får mammor göra.

Imorn ska alltså jag en partyglad snart-30-åring & en party-glad-24-åring festa med massa glada 20-åringar på avenyn.
Jag känner på mig att kl 03.00 kommer vi stå i slagerbaren helt nerdränkta i blaskiga drinkar & svett med flera 19-nånting hängandes efter oss, men i ett lyckorus där man inte ens bryr sig om morgondagen har en början eller slut.

Har jag sagt hur mycket jag älskar livet❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar