torsdag

.94.

Skvaller, sanning eller smutskastning.

Ja va ska jag börja.
Va på en klinik förra veckan & idag.
Fyllde både läppar, näsa, argrynkan & kråksparkarna med en filler som heter decoria. Ett svenskt märke.

Hade googlat innan & hittade bara bra recensioner. Kvinnan som injecerade detta på mig är nog en av dom bästa jag träffat på. Snabb, gör väldigt få stick & har en otroligt bra konstnärlig syn så att de ska se bra ut.

Idag fick jag höra otroligt mycket skit decoria. Blev livrädd då jag precis fått hela ansiktet injicerat med de.
Sen handlar de mycket om att va källkritisk. Jag vet att decorias tillverkare hade en annan produkt innan som inte höll lika bra & en tjej gick ut i Aftonbladet med att hennes läppar svullnade, varade & gjorde ont . Det blev en komplikation helt enkelt. En tjej av hur många tusen?
Något alla seriösa skönhetssalonger alltid informerar om att de kan hända , vilken filler man än använder. Oavsett filler-märke & sort.
Kroppen kan alltså stöta ifrån medlet i få fall. Oavsett märke & sort.

Fick höra att de fick ur kroppen efter en månad. Men de gör ju Restylane & juvaderm också, iallafall på mig.
Har fått använda stylage Large för att de ska stanna i kroppen lite längre.

Tror att man får hitta den produkt som passar en bäst. Sen efter några års användning av filler's så håller de sig kvar längre än va de gör första gångerna. Så är de bara. Tränar du mycket & har hög förbränning så kan filler's också försvinna fortare.

Kommer att va lika uppmärksam på hur kroppen reagerar på denna sorten som vilken annan sort som helst.

Va som är sant eller inte de kommer man nog aldrig få veta. Man hör från nån som sa bla bla bla.

Jag håller tummarna för att de inte händer något. Hallå jag har förfan haft pip-inplantat i min kropp i 8 år & ni vet ju vilket rabalder de blev av den storyn. Men jag lever fortfarande & mår alldeles utmärkt.

Har stor respekt & intresse för läkemedelsekonsten. Filler's är en hyaluronsyra som redan finns i kroppen & den är syntetiskt framkallad. 

Har ni några erfarenheter av filler's ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar